Att jobba på Gillebagaren.

Jag måste faktiskt få säga en sak, jag jobbade på Gillebagaren för två år sedan och då mest i Åsljunga. Jag tycker inte alls om att gå till jobbet, jag var yngre och ville absolut inte jobba och sen trivdes jag inte då ingen pratade med mig, det var sura miner och jag kände mig mest i vägen för jag kunde inte packa kakorna lika snabbt som alla andra.

Nu två år senare så kan jag tycka att allting har förändrats. Jag är förändrad då jag faktiskt vill jobba till en del just för att jag vill få pengar. Sen har jag mognat och jag kan packa vilket gör det mycket lättare för folket omkring. Dessutom tycker jag att alla jag än så länge har träffat på är så mycket trevligare än den bild jag förut haft.

Vi jobbar sju timmar om dagen, mesta dels så står vi vilket gör att jag får ont i rygg & revben för jag har nog inte riktigt lärt mig hur man ska stå för det känns inte alls skönt. Vad jag gillar med att jobba på Gillebagaren är väl just det att vi enbart jobbar 7h, vi bytar station en gång i halvtimmen om snurren funkar som den ska, vi har paus typ en gång i timmen och sen en rast på 20 min (15 på fre) då vi äter. Detta gillar jag faktiskt och tiden går snabbt, speciellt när det inte fungerar som det ska och blir kaos ;P

Nåväl, jag gillar faktiskt att jobba denna gången. Nog för jag haft långtids semester så länge och har en så stor längtan efter pengar så det finns inte. Finns så mycket jag vill köpa, spara och resa. Sen har jag mognat och det känns bättre på alla plan. Så tummen upp på denna runda hos Gillebagaren! (: Ändå är jag bara inne på vecka 2 :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0