En kväll hos farmor.

Va över hos grannen en sväng förut och så kom det på tal om att åka och klippa gräset hos farmor så jag och lillebror packade på åkegräsklipparen på släpet och koppla släpet på pappas bil sen gasade vi in i skogen och försvann.. Första gången jag körde med släp och jag tyckte inte de va så fasligt läskigt (:

Medans lillebror va ute och klippte gräset (och hade koll på Zindy som vi lät följa med) så satt jag inne hos farmor och pratade med henne en massa. Om farfar och hur han har det på äldreboendet, om hur mitt liv förändrats, om kusiner, utomlands, politik, elektronik .. you name it. Vi pratade på en massa och det var väldigt trevligt som alltid. Är så dålig på att hälsa på henne och måste ändra på det (:

Annars? Dags att tänka på mat eftersom ingen annan gör det. Får gå ut och snacka med mamma, se om hon tänkt göra något annars kör jag nog ner till netto och köper pan pizza. Nåväl då får jag dra ut nu eftersom klockan snart är 8 ..

Zindy förra sommaren (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0