Officiellt anställd.

Åt lite pan pizza till frukost, drack hustler, fönade håret och sminkade mig, påvägen till mitt möte såg jag en älg på en äng, första irl älg jag någonsin sett annars har de bara varit på bild / film..

Iallafall körde till Helsingborg, parkerade vid sundstorget och gick runt där för att hitta lokalen jag skulle till. Efter lite velande så hittade jag och tog hissen upp till manpower, hälsade på min person och fick sitta och vänta för vi skulle vänta in några fler som skulle vara med på mötet.

Satt och hade en liten genomgång och gick igenom papperna vi fick, lite att skriva på, lite att läsa igenom och så. Efter vi ställt lite frågor skulle vi skriva kontrakt en och en. V.25 börjar jag att provjobba i Örkelljunga så att jag kan känna mig lite som hemma där ifall att jag hamnar där, men jag fick Åsljunga som "hemma-station" men eftersom manpower inte vet förän dagen innan hur många som behövs var kan det hända att man blir flyttad till örkelljunga. Men det gör ju inget, hellre de så jag får 100% lön (; vill ha pengar, de är min lycka i dessa dagar.

Efter jag skrivit på kontrakten hoppade jag in i bilen och körde mot Eductus för att prata med min coach men ingen p-plats fanns så jag orkade inte. Körde hem istället och nu sitter jag här och funderar..
Jag är iallafall anställd, och snart börjar jag jobba. Det känns härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0