En axel att luta sig mot.

Det är inte det lättaste att vara stark och hålla modet upp när man ser sin mamma ledsen. Heller är det inte lätt att försöka trösta och säga lovande ord när hon själv varit med om sjukhusvistelse, lunginflamation och operation av lunga förut. Det är inte konstigt att hon är rädd, hon har varit med om det förut så nu kan man kanske förstå att pappa varit så envis. Envisheten kanske egentligen var rädsla, kanske det är så att han är rädd för vad som väntar.

Carita kom över och var en andra axel åt mamma. Pratade lite och blev lite skratt, allvar och tårar. Men nu är det bättre, mamma har nu gått över till grannarna och jag ska snart hoppa i duschen. Hoppas jag inte ångrar klädvalet senare för jag orkar inte stressa mer över detta.

Legins, stövlar, nyårsklänningen och den lila kortärmade koftan får fan duga.

Note to self: Bli inte för full, längesen du gick i högklackat (; hahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0