Det är inget fel på tjejmage.

Hysteri om att banta hit & dit. Visst jag ska inte kasta sten i glashus, jag vill också vara smal men jag tycker inte att jag är tjock. Jag har en tjejmage och hellre det än se ut som en pinne. Former och lite fett här & där är kvinnligt, det är inget fel på det. Men jag förstår, med bilderna man ser i media får man sig en bild över hur man ska se ut, men om ni ser den oredigerade sanningen så ser inte ens dom ut så irl. Så häng inte läpp över lite fett, du är vacker som du är.

Kommentarer
Postat av: myrann

Om man är vacker som man är så håller ju inte "hellre så än en pinne" osv. Vissa kan inte gå upp i vikt. Jag kämpar som bara den för att komma upp i lite hull. Jag har provat det mesta.. onyttigt, GI osv.. det enda som funkat för mig är GI för då har jag lagt på mig 3 kg, men sen stanna det där. Jag kan inte gå upp mer och har stått still så jättelänge. Och alla som är "smala" eller pinnar vill inte va det.



Menar inget illa, men många ser det alltid från fel sida. Att det är synd om alla överviktiga och runda och att smala/pinnar är dem onda som sätter standard och det är fullt tillåtet att anmärka folk som är för smala men tabu att säga åt någon att dem är tjocka osv.

2011-04-24 @ 18:11:17
URL: http://myrann.blogg.se/
Postat av: mysaan

svar till myrann:

Jo jag kan skriva hellre tjejmage än se ut som en pinne därför att tjejmagen gör mitt utseende mer kvinnligt än om jag inte har några former alls.



"Häng inte läpp för lite fett, du är vacker som du är". Med det menar jag att du är vacker med lite fett på kroppen.



Och med detta inlägg påpekar jag bara att det är okej att ha fett på kroppen, media twistar allt och småflickor ska gå och banta för att annars vill ingen ha dom. Det är löjligt. Sen finns det dom som inte kan gå upp eller gå ner i vikt men de va inget jag tog upp i detta inlägget för det var inte de jag ville ha sagt.

2011-04-24 @ 18:40:18
URL: http://mysaansvensson.blogg.se/
Postat av: mysaan

PS , jag menade heller inget illa bara att det var en enkel simpel sak jag ville ha sagt. Kanske som en klen tröst till mig själv att det är okej att ha tjejmage?

2011-04-24 @ 21:12:09
URL: http://mysaansvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0