Lite julbak, del 1.

Jag är trött och skjuter upp mitt snickrande till imorgon, men eftersom pappa skulle göra rischoklad och jag hade choklad jag tänkt slänga för jag inte ville äta upp det så gjorde jag julgodis av det istället. Varför slänga mat när man kan göra om? Blev inte så mycket men lite är bättre än inget.

Smälte först chokladen (man kan ta vilken choklad man vill jag körde noblesse apelsin), krossade cornflakes och blanda sen ihop det och klicka ut i formar. Låt stelna and it's done! Simple as that. Vi älskar när livet är lätt, synd inte allt är lätt som detta. Pappas rischoklad är i princip samma procedur bara det att han har andra ingredienser.

nedre bilden till vänster är julgodis ala my och till höger är julgodis ala pappa (y)

Imorgon fortsätter vi och sen är det uppesittarkväll med Bingo Lotto. Massa mys! Nu blir det bädda ner sig för jag både fryser och är trött. Lite tv passar mig utmärkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0