Manlighet.

Ja jag kan inte sova, tankar snurrar runt i huvudet på mig och håller mig vaken så då hittade jag hit igen.

Jag har kommit underfunn med att jag tycker att dominans nog är ett manlighets tecken. Menar vi alla har väl levt med att det är killen som bjuder ut, det är killen som tar steget, det är killen som friar osv. Killen tar komandot helt enkelt. Visst det kan vara tvärtom också men personligen så föredrar jag en kille som vet vad han vill och tar steget mot det, därför att jag är precis tvärtom och vet inte vad jag vill och vågar inte . Att jag skulle leta efter en lika sinnad som mig hade varit korkat för då hade man inte kommit någonstans.

Kolla bara grottmänniskorna. Mannen klubbar ner kvinnan, tar tag i håret och släpar in henne i lyan. Det är manligt. Han tar vad han vill, ps detta så länge den andre är med på det såklart!

Och sen tar vi oss fram till 2000-talet och det är faktiskt så att en flicka och en pojke kan pratar och skratta med varandra utan att det händer något. Att sen någon får för sig något, säger vidare och helt plötsligt många har hört samma sak gör det inte till sanning. Men så länge man själv vet vad sanningen är så behöver pratet inte röra en i ryggen.

ps, magrutor är också ett plus i manligheten (eller är det bara sexigt?) , blink blink.

Kan jag sova nu tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0