På hemmaplan igen.

Så då var mina Stockholm besök över för denna gången, känns ganska skönt. Fast känslan jag har i kroppen känns ännu bättre, just nu känns det som att jag tagit två steg upp på självkänslans stege. Dagar som denna är dagar då man verkligen älskar sitt liv.

Efter ut checkningen från hotellet gick jag och åt frukost på MAX och kände mig lite bättre. Gick sen för att leta efter slottet, gick såklart vilse och gick alldeles för långt så fick gå tillbaka och tillslut när jag var nära att ge upp rundade jag ett hörn och där var det. Hade varit lättare att hitta om det verkligen såg ut som ett slott, från sagorna. Hade varit finare också.

Gick tillbaka mot centralstationen, en liten cola på ett fik inne i en galleria och sen espresso house för en choklad frapino och lite internet tid. När klockan närmade sig fyra tog jag express Arlanda tåget. Hade sån extrem huvudvärk när jag kom till flygplatsen att jag precis som en annan tjej la mig och sov. En timme senare gick jag och köpte en räksallad och en päron mer.

Flyget hem gick fort och flygvärden han räddade min dag när han gav mig två huvudvärkstabletter och ett glas vatten. När jag landade i Ängelholm var värken borta och jag tackade honom så mycket. Kunde köra hem med musiken på hög volym.

Nu bäddar jag ner mig i sängen och kollar lite TV, sov ju så lite imorse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0