Lagar är till för att brytas.

Bara där blev något fel. Är det konstigt vi blev som vi blev när vi inte blev som vi skulle? Tankarna vandrar till lagbrytande efter att ha varit i affären med mamma och syrran och vi såg tuggummi på tub, sånt man köpte när man var liten. Mamma sa "Ja här i denna disken gick du fram och sa att pappa hade smakat en godis och så får man inte göra". Den situationen var nog lagom pinsam för min pappa skulle jag tro. Barn får regler, vuxna får bryta dom.

Jag menar vi har hastighetsskyltar för att det är max farten på vägen, hur många har inte kört för fort någon gång i sitt liv? Vi har 18års gräns på alkohol (20 på systemet) men det är väl ganska många som festade tidigare än så. Många stannar inte bilen helt vid stopp på nätterna, jag gör faktiskt det. Det är lite som att säga att bråtten inte gälls om ingen ser, därför stannar jag.

Lagar är inte till för att brytas, dom är där för att samhället hade blivit en salig röra utan dom. Så tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0