Min födelsedag.

Efter att ha gjort vid mig trotsade jag vädret och tog strandvägen över till Karina & Assar. Blev bjuden på en drink ala Rom, Cola & Redbull. Efter det drog vi vidare till Salladen (okej staden heter Saladan men salladen e ju roligare haha).

Åkte tuk tuk och på vägen in började dom sjunga för mig, det är väl ändå något kul. Få happy birthday låten i en tuk tuk haha. Hon som körde oss in var ju verkligen för härlig! Skrattade så jag dog lite ibland också.

Vi gick in på en restaurang och beställde mat. Fast innan vi hann beställa så kommer dom fram med ett glas vin till mig. Ja jag vet fortfarande inte riktigt hur Karina & Assar gjorde det men jag blev helt generad över gesten. Super gulligt! Sen åt vi god mat och drack gott. Mycket mycket trevligt där ute på piren.

Sen tog vi samma tuk tuk tillbaka hemåt. Hon stannade på vägen för hon skulle köpa något till deras dotter. Och med deras dotter så menas jag. För det är ju väldigt många som tror det. Låt dom säger vi (; Hon kom tillbaka med en liten tårta, fy va söt hon var. Hon fick en kram och sen körde vi vidare.

Vi drog ner till baren som är precis nedanför mig. Det var inte mycket till eldshow idag. Om man inte nämner dom där fulla engelskmännen. Jag fick knappt luft av skrattattacken jag fick när en av killarna skulle svinga runder med en brinnande pinne och slängde den i marken hela tiden för den var varm. Eller när dom skulle släcka den och kommer med en hand full med sand och trodde det skulle räcka. Nej luften tog typ slut och där dog jag fan nästan på riktigt. Skit kul var det.

Dom på reggae baren om vi kan kalla den så för färgerna är röd/gul /grön plus att dom har långa dreads osv är väldigt roliga. Igår fick jag ett kärleks brev av en person som inte ens varit i närheten av mig. He loves me very much skrev han. Lite underligt men ja jag log när jag läste lappen. Idag var dom där igen. Killen va till och med framme men sa något gjorde han inte, han var väldigt generad. Och imorgon fyller en av dom år så man var bjuden på födelsedagsfest. Får väl se om man går eller inte. Det ligger ju mindre än en minut ifrån mig så det tar ju inte sån tid. Det är väldigt mysigt där också.

Redan innan klockan hann bli 12 här så började jag gäspa. Ja men man blir trött tidigt här. Så nu sitter jag ju med min dator i knäet och skriver för glatta livet. Jag har ju fått en hel del grattis på facebook och ja sen vill jag ju hinna uppdatera lite också.

Förresten om jag missat det så kom jag till Koh Lanta igår. Detta stället jag bor på just nu är bokat en natt till efter denna men tror jag kommer boka om för jag trivs faktiskt väldigt bra här. Dels för jag bor nära stranden och dels för jag har wifi och dels för jag har nära till en bar som är mysig och dels för att jag har nära till Assar & Karina. Plus att detta stället faktiskt än så länge nog är min favorit. Så nära till allt och så mysigt. Försäljarna är inte lika jagande som på phuket till exempel, det gör jätte mycket.

Annars? Jodå livet leker och solen skiner (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0