Hur en vanlig dag kan se ut.

Jag vaknar någon runda tidigt tidigt på morgonen men jag sover ändå vidare till kanske 10. Känner inte att jag behöver gå upp allt för tidigt, jag har semester och jag blir trött tidigt ändå.

Smörjer in kroppen och går mot stranden, sen ligger jag väl i skuggan och doppar mig i havet om vart annat i någon timme. Sen är det dags för lunch, eller för mig blir det ju frukost så det brukar bli allt från mackor, baguetter, sallader till cheese burgare som jag tog idag. Ett glas juice eller en Chang till detta.

Sen är det tillbaka och pressa lite i skuggan till. Ligger och läser mina böcker och min andra bok är väl snart slut den också sen har jag inget mer. Vad jag ska roa mig med då vet jag inte. Jag gillar verkligen att läsa, speciellt utomhus på sommaren (och detta räknar jag som sommaren även om vi nu är i början av Mars).

När det sen börjar närma sig solnedgång så går man hem och duschar lite, försöker pudra näsan lite men man vet att svetten rinner så allting försvinner ändå. Så man sminkar ju sig helt i onödan men jag fortsätter för att försöka dölja mitt stoppljus till näsa haha.

Sen är det mat som gäller på någon restaurang anting i närheten av där man bor eller också åker man in till någon stad i närheten och äter. Tar en drink på någon bar och sen åker man hem.

Lagom till tolv så är man ändå så slut så man vill bara hem och lägga sig. Så ungefär såhär kan väl en vanlig dag se ut. Jag vill som sagt ha lite mer äventyr också men helt ärligt så är det så varmt här att man nog helst vill göra så lite som möjligt. Men det kommer snart bli några små svängar iväg på något äventyr.
Den som väntar på något gott, hon är i Thailand! (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0