Mitt första dygn i Ao Nang.

Igår hade vi nästan storm på havet. Satt inne i båten och det gungade till höger och vänster så jag nästan trodde båten skulle välta. Jag kände hur illamåendet byggdes upp så det var till att ta djuuuuupa andetag. In - Ut - In - Ut. Tillslut gav jag upp och försökte sova och det gick bättre, illamåendet blev mindre.

Kom fram till Ao Nang en timme senare än beräknat, detta pga av hur mycket vågor det var på vattnet. Karina & Assar checkade in på sitt hotell och efter det så letade vi efter ett boende till mig. Hittade ett backpacker ställe där det enbart sov en tjej inne på dorm roomet. Lugnt ställe, fint ställe och det kändes väldigt bra.

Gick ut och tog en öl och sen var det hem och duscha och göra sig redo för kvällens middag. Så vi åt och sen gick vi på stan och kollade in lite i affärerna och sen blev det en tidig kväll. När jag kom upp på mitt rum så låg tjejen redan och sov så jag ville inte böka runt en massa så jag la mig också. Låg dock och kliade på mina myggbett i säkert 3 timmar innan jag kunde somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0