Tisdagen 13 Mars.

Tänk att en dejting sida får upp mina ögon, för det slog mig för en stund sen när jag svarade på frågan "vad är det första du ska göra när du kommer hem?" att verkligheten är närmare än jag tror. Det första jag ska göra är självklart krama pappa eftersom att det är han som kommer och hämtar mig på flyget.

Men när jag anländer till Sverige så är det en himla massa saker som måste göras.
- Jag ska återanmäla mig till AF så Akassan går igång.
- Jag ska väl höra av mig till min gamla arbetsgivare och ta tillbaka mitt jobb.
- Jag ska invänta ett datum nästa månad och sätta mig på ett flyg och hålla tummarna på att chansen blir min.
Men jag känner redan nu att det viktigaste jag gör är att inte kasta mig in i allting, jag behöver andas. Omväxlingen från detta livet utan några krav till verkligheten kommer slå som en käftsmäll om jag inte är slowmo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0