Det där med jul.

Jag kan säga att det är en av dom här sakerna som känns väldigt konstigt i mitt liv just nu. Hade det inte varit för att jag har gjort en kalender och vet att vi snart går in i December hade jag sagt att ni luras. Här är det minsann inga minus grader eller snö så långt ögat kan se, och skulle det bli då vill jag nog inte vara kvar för då är något otroligt fel.
 
Jag kommer sakna julen, jag som sa att jag aldrig skulle fira jul ifrån familjen igen för julafton 2007 var den värsta i mitt liv. Då låg jag ju helt ensam i en tanig liten säng i bergen i Bulgarien och bölade medan jag öppnade några julklappar jag fått med mig hemifrån. Fy fan säger jag, bara minnena får mig att rysa och vilja springa hem till mamma & pappa. Visst jag tror ju absolut att denna julen kommer slå den och inte alls vara lika hemsk men det är ju en helt annan sak att fira julen med familjen ):
 
Det gör lite ont i hjärtat att jag lämnat allting. Jag hoppas ingen tar det personligt, denna resa som jag gör, den gör jag för min egen skull därför att jag behöver komma ifrån och leva mitt liv. Därför alla andra har så många bollar i luften medan jag själv satt (eller stod) och packade kakor hela dagen och jag drömde mig därifrån. Nu är jag väck. Klart tänker jag väl att det ibland skulle vara skönt och vara hemma, men jag antar det är de jag har semestern till för hur mitt liv hade sett ut om jag skulle komma tillbaka det kan jag bara tänka, och jag tror det skulle vara i princip i samma bana som innan jag lämnade och så vill jag inte ha det längre. Jag kommer väl tillbaka när jag funnit min väg igen. 
 
Tills vidare är jag ganska glad över var jag är just nu. Jag har det bra, även om jag ibland är gnällig. Skyller på att jag saknar den svenska maten (;
__
It's strange how its almost december and christmas time. I can't believe it. I mean the sun is shining and we're running into the sea without freezing to death. I wouldn't believe it if I didnt have a calender. What I'll miss the most is the family christmas. Cause christmas is the only time that we're all together and I said after the christmas in 2007 that I'll never spend another christmas without my family but I didnt keep that promise.
 
And it breaks my heart that I left everything behind. But don't take it personally, cause this road Im taking is for me, and me only. Everyone at home has their plans figured out, me? I really didnt and I was dreaming of getting out of there and now I am. Ofc I think that it would be nice to come home, but I know that my life would be the same if I went home and I dont want that. I want something else, and somehting more. So I guess I'll come home when I've found my way.
 
And til that day comes Im happy where I am. My life is great and I really shouldnt complain. Unless it's about me missing the swedish food (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0