Onsdagen 5 September.

Måndagkväll, direkt efter att jag avslutat min arbetsdag skyndade jag mig hem. La kräftorna i en låda och sprang till bilen med dem sen tillbaka hem och duschade, lockade håret och fixade vid mig medans jag lyssnade på musik och drack en breezer.

 

Hörde någon i trapphuset och det var Andy som skulle gå till Laurens place, frågade om han kunde vänta 5-10 minuter till jag var färdig med håret så kunde vi gå tillsammans så det gjorde han. När jag var färdig väntade jag på Andy som gått till affären och köpt dricka.

 

Gick till Lauren som bor vid nattklubbarna, va annorlunda det känns att gå där när det är nedstängt. Vi har ju kommit in så långt i säsongen att nattklubbarna börjar stänga ner, någon har väl öppet men på helgerna inte i början av veckan.

 

Väl hos Lauren så väntade vi på Marika och hennes vän innan vi fick börja äta kräftorna men pasta sallad, mackor och ägg började vi äta lite av. Och snapsvisorna började sjungas och snapsarna gick ner. I dont like it. Så jag gjorde som Cille, hällde i fanta lemon i snapsen så den inte blev så stark. Haha.

 

Marika kom med sin kompis och vi började hugga in på Johannas silltårta, kräftorna och Marikas räkröra. Vi som inte trodde kräftorna skulle räcka för vi bjudit in så många hade fel. Jag var lagom mätt men vi hade ganska många kräftor kvar och man kan inte slänga kräftor så jag åt bara för att dem skulle ätas , ingen aning hur många som slank ner i magen men gott var det i alla fall haha.

 

Marthe, Emma och Sebastian tittade också in lite snabbt. När vi senare ätit och druckit upp det mesta började vi plocka undan bord, stolar, överbliven mat och allt så började vi gå mot Rock n’ Roll.

 

Tog en drink där men var väl ganska så seg så det blev bara en drink sen gick jag och Johanna hem.

 

Tisdag, min första lediga dag denna vecka och jag var så extremt seg när larmet ringde klockan 10. Hade mörkläggningssaket för så det var helt svart i rummet. Drog upp de en timme senare och försökte vakna till liv.

 

Läste några kapitel i min nya bok ”The 5th Horseman”, en mega stor bok som också är aningen lättläst då texten är ganska stor och varje kapitel är typ 2 sidor max 4 haha. Sen blev det lite Supernatural. Skar upp lite honungsmelon, tog två babybel och lite vindruvor på en tallrik och la mig i sängen.

 

Johanna kom och joinade en liten stund, läste min skvallerblaska sen var det dags för oss att få lite sol. Vi stack till Tennisklubben tillsammans med Andy & Jen. Var ganska skönt att för en gångs skull ligga vid en pool. Men vattnet i poolen var riktigt kallt så det blev inte många dopp, och inga långvariga.

 

När jag kom tillbaka från tennisklubben gick jag direkt till Dolphinkontoret för att hämta listan inför Sea and sun utflykten jag skulle ha dagen efter. Mötte Maria vid sitt skrivbord så stod och snackade med henne ganska länge. Hon bjöd hem mig på en mamma scan köttbulle så jag tog min lista hos Panos & Zoi och små snackade lite sen gick jag med Maria hem. Fick mig en köttbulle sen pratade vi lite. Sen bjöd jag hem henne till mig så hon kunde få lite citronpeppar till sin lax hon skulle laga till middag. Det är ju bra man kan ge och ta här (; hehe.

 

Idag, gick till hamnen vid 8,30 för att bli upphämtad fem minuter senare. Gjorde en pick up transfer för gästerna som skulle med på dagens sea and sun utflykt. Det kändes väldigt bra då jag träffat de flesta av gästerna innan.

 

Gick på båten och hade en dag på havet med alla gäster. Hade första stoppet som var Lalaria, sen var det vidare till Kastro men den fina utsikten, åt lunch på Aselinos stranden och sen vidare runt Skiathos till Tsougria. Det kände väldigt bra när alla var så glada efterråt. Då känns det som man gjort ett bra jobb. Så det har varit en bra dag idag.

 


- Bilder från idag. 

 

Sitter på kontoret för att förbereda mig inför imorgon, har Lazy Day utflykten för första gången så även här är jag lite nervös. Det kommer gå bra det tror jag alldeles säkert. 

 

Sen är jag ledig på fredag vilket betyder sovmorgon och förhoppningsvis stranden om jag orkar masa mig upp. Känner mig ganska morgontrött nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0