Dagens middag!

Idag så bjöd jag Joakim och hans föräldrar på en maträtt som nog egentligen är en maträtt som gått i generation. En måltid som vi barn tyckte om mycket när vi var små, lättlagat och enkelt men super gott! Och när jag sökte på rätten på google så hittade jag bara två länkar och de är pappa som lagt ut receptet på två matsidor. Så here we go. 
 
Timmermannens pasta.
Det man ska ha till detta är 2 sorterspasta, jag använde mig av fjäril & snäckpasta. Bacon, svamp, haricot vertes, ost och grädde. 
 
Tillagning:
Koka upp pastan, under tiden skär baconen i bitar och stek upp, stek svampen. När pastan är färdig så lägg det i en stor skål eller kastrull där alla ingredienser får plats. Häll på bacon, svamp och haricot vertes och blanda runt allting. På med ost och sedan blanda i grädde , behövs inte så mycket de ska inte bli så såsigt.
 
Det är som sagt väldigt enkelt men det är smakrikt och gott. Gjorde dock alldeles för mycket mat så de blev till och med tre matlådor vilket betyder att jag kanske lunchar denna goda middag imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0