Bates Motel.

Jag vill tipsa om en ny miniserie som jag precis sett pilotavsnittet av. Det är en såkallad prequel till Psycho. I serien får man följa den mörka bakgrundshistorien och se hur djupt invecklad Normans relation är till sin mamma och hur hon hjälpte till att skapa den mest kända seriemördaren av dem alla. Läs mer om serien här. 
 
I första avsnittet finner Norman sin pappa död i garaget och efter den mystiska döden tar hans mamma Norma med honom till en ny stad där dem ska få en ny start och öppna stadens motell. Norman försöker sig på en ny start i en ny skola, får kontakt med några tjejer ganska fort och hamnar på en fest. Samma kväll som festen blir hans mamma Norma attackerad av den förra motellägaren. Det slutar i mer blod & död.
- När jag såg trailern för serien fastnade jag direkt. Jag tycker att första avsnittet var spännande och jag vill bara se mer. Just därför vill jag tipsa till alla er serie älskare där ute. Även om det bara handlar om tio avsnitt kan det vara värt det (: Genren på serien är skräck/mysterium.
 
 - Och ja, om ni känner igen killen så är det han som spelade Kalle i Kalle & chokladfabriken (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0