Julkänslor deluxe!

Startade tredje Harry Potter-filmen när vi kom hem med maten. Den drog fram lite julkänslor måste jag säga. Kan vara för filmen utspelade sig på vintern med snö och grejer, men det kan också vara för att vi fick hela Harry Potter boxen i julklapp för något år sedan och då satt nästan hela familjen bänkad i soffan och hade Harry Potter-maraton och ni kan ju förstå då att maratonet höll hus runt julafton och någon dag efter för det tar ju sin lilla tid att se alla filmer..
 
Jag känner ändå lite längtan. Tycker julen är mysig, och nu när man bor här uppe i norrland så kommer man väl få en ganska så vit vinter. För snö det är dom väl ganska bra på här uppe eller?(; Sen håller jag mina tummar på att kunna åka ner till familjen över jul, speciellt då vi inte firade förra året ihop för jag då jobbade som reseledare i Egypten. Man kan ju inte alltid få allt man vill så vi får helt enkelt se när det närmar sig hur det blir..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0