Ett år går fort när man har roligt.

För ett år sedan kom jag hem från Luxor för allra första gången. Vi hade ju åkt dit alla som skulle arbeta vintersäsongen i Egypten, åkt dit för att observera och ta in allt. Kan säga att efter de två dagar där tänkte jag att jag aldrig skulle klara av att köra en guidad tur där eftersom de var så otroligt mycket intryck och fakta att ta del av. (Vad visste jag och redan veckan efter skulle jag köra min första Luxor tur med gästerna och tack vare en viss Joakim som gav mig hans manual så gick det hur bra som helst)
 
Senare på kvällen kom vi iallafall tillbaka till Hurghada och det var en onsdag, det vet jag så väl för vi bestämde ju oss alla att dra till papas bar för det var reps night. Ni vet två drinkar till priset av en. Joakim var ju killen som beställde in meters ölen så man fick två meter istället. Dricka öl. 
 
Det blev åter snack om den här slingshot-liknande saken precis utanför papas och jag sa att jag ville åka den. Killen som hade hand om baren sa att jag kunde få åka gratis, men min chef och min roomie tog den turen istället så jag fick aldrig åka gratis. Men så kom Joakim fram och sa att vi kunde åka den tillsammans, det slutade med att han betalade hela alltet så jag fick det gratis ändå (;
 
Återigen lite senare den kvällen bjöd han upp mig till dans. Och ni som känner mig vet kanske att jag inte alltid gillar att dansa och de sa jag här också, men han tog inte ett nej och det blev en dans eller två. Där snurrade vi runt medan musiken spelades och jag sjöng med Adele till låten someone like you och den här kvällen blev starten på en romans jag inte visste skulle bli så här bra. Att vi ett år senare skulle vara bosatta i ett hus i norrland med två katter att passa. 
 
Det är klart att jag nu kan se varför mitt liv har varit så tomt på kärlek och romans tidigare. Det var för att den som väntar på något gott väntar alltid för länge, men att väntan ibland kan vara värt det.. Han är iallafall värd det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0