Onsdagen 16 Oktober.

Trots att jag varit tyst här så har jag inte haft allt för mycket för mig någon annanstans heller. Jag tycker att jag mest väntar på saker att hända, och vissa saker kan jag själv inte göra så mycket åt känns det som. Jaja.
 
Igår så la jag iallafall i ny färg i håret för att de skulle bli lite jämnare då de va mycket rött som lös igenom. Jag tyckte väl de blev en aning för mörkt eller så ser de likadant ut fortfarande. Tanken med håret är väl brunt hår, lite mellan/mörkt men långt ifrån svart ändå och så löshår i det. Fast nu får det vänta. Jag känner att jag inte kan lägga ut de pengarna då jag har viktigare saker att lägga pengar på at the moment. (vilket betyder att några naglar blir inte heller byggda, buhu)
 
Vi åt lasagne till middag igår också, fast borde väl säga till kvällsmat för vi åt ju vår middag så sent på kvällen. Anledningen var att vi åt sen lunch och att vi sedan såg på Twilight breaking dawn part 2. Jag som var twilight fan number one förr och inte kunde läsa färdigt sista boken pga att jag började drömma för mycket om vampyrer har alltså väntat i typ över ett år på att se sista delen och igår fick jag då äntligen gjort det. Jag gillade den, väldigt mycket. Joakim hade ju redan sett filmen en gång tidigare och när striden började och första huvudet åkte av så va de jag som typ tappade hakan. VA?! och vänder mot mot honom och säger va igen :o Sen ska jag inte spoila något för jag kanske inte är den enda som varit seg med att se filmen. 
 
Idag har jag tittat lite efter jobb, kollat min mail hundrasjuttioelva gånger, väntar på saker som sagt. Vi åkte iväg till däckia för att se om de fanns dubbdäck att kränga över på mina fälgar. Att det skulle bli så dyrt räknade jag inte med när jag väl hade fälgarna men vad ska jag göra. Kollade på dackonline.se och priserna skiljer väl med hundralappar bara så jag får helt enkelt betala denna summan och sen se de som att jag har helt nya och att dom förhoppningsvis håller några vintrar framöver.. Så jag blev väl lite deppig där. Det är inte kul med massa utgifter när jag inte har någon inkomst. Akassan har jag ansökt om i över två månader och det har varit blanketter hit och dit som skullats fyllas i och jag har fortfarande inte ens fått något besked om jag är godkänd. Känns bara så tråkigt.
 
Dem säger att pengar inte gör en lycklig, men jag säger att man kan fan bli olycklig utan pengar alltså... (Lycka kan visst komma ifrån pengar, har hänt mig många gånger)
 
Såg färdigt på The lone ranger med Joakim nu efter att vi ätit middag och den verkade lite bättre men jag tror jag har missat så mycket i början så jag inte hängde med i filmen förrän halva passerat och sen somnade jag i slutet så jag vet egentligen inte hur mycket jag såg (; haha. Den va nog lite rolig ändå. En poäng till dig syrran! (:
- En annan sak till dig, när du såg The Conjuring tänkte du något speciellt när mamman vaknade upp med blåmärken? Jag tänkte iallafall på vårt special bond (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0