Fredagen 13 September.

Det fredag och helgen kan väl så småning om börja. Idag kom vi ur sängen redan runt tio fast vi inte ställt någon klocka. Joakim har lång ledigt hela helgen plus idag vilket han verkligen förtjänar, han som jobbat i princip varje dag den senaste månaden och då är det inga vanliga åtta timmars pass heller utan långa pass.
 
Jag fick äntligen tag på afkundtjänst och fick göra mitt första matchningssamtal. Fick också information om att jag inte kommer behöva göra fler samtal till dem, vilket känns skönt då de är otroligt svårt att få samtalstid dit. Trodde de fanns hur många förmedlare som helst och att allting gick super smidigt men ack, igen går inte verkligheten ihop med vad jag tror och tänker. 
 
Har nu också hittat några fler jobbannonser så jag har sökt lite jobb idag också. Önskar det fanns lite mer att söka så jag kunde öka mina chanser till jobb. Jag behöver verkligen det, innan jag kommer vänja mig vid housewife livet (;
 
Om några timmar ska vi hem till Joakims föräldrar då vi är bjudna på mat, så det ska bli trevligt. Sen får vi väl se vad resten av helgen bjuder på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0