Jag är helt slut!

Den här dagen har inte alls blivit som planerad, fast lite av vad som väntas är ju visserligen bättre än om det inte skulle ske. Plus att det hade blivit en jäkla stress om allt annat som planerats blivit av.
 
Iallafall vaknade ju med snö på marken, det har tack och lov försvunnit även om det snöat pytte lite hela dagen. Töar bort lika fort och det är ju lika bra :D Blev då ingen fika och träff med Emma då vi hade planer för ett lite finare väder. Fick ett samtal senare som gjorde att jag och Joakim fick köra till hans föräldrar och hämta verktyg. Jag monterade sen av schäslongen på soffan så soffan är i två delar inför kvällen när den förhoppningsvis fraktas bort från vår lägenhet. 
 
Sen fixade jag ihop andra Mauihyllan själv fast det stod i beskrivningen att man skulle vara två och ett kryss över ensam gubbe. Visst tog det kanske inte tio minuter, men jag gjorde det själv. Så nu har vi två hyllor i badrummet och båda är redan fyllda med mina saker mohahaha.
 
Sen har jag plockat undan lite mer av flyttlådorna. Körde iväg till Birsta och snackade med frisörerna på Trudes för att fråga om ett silvershampoo skulle göra någon skillnad på mitt hår. Jag har tydligen för mörkt hår så det trodde dem inte, tipsade dock om någon toningsak som dem hade i den andra salongen samt tipsade om hårinpackning, shampoo och balsam som skulle va bra för mitt hår nu när jag blonderat det så extremt mycket. Gick till andra salongen och kände mig halvt rånad när jag går därifrån med shampoo, balsam, inpackning och toningssilversak för närmare 900kr. Dem avslutade med att säga att mitt hår kommer bli jätte fint efter behandlingarna så det känns som rätt sak att lägga pengar på då jag verkligen behöver återbygga håret. Jag är bara väldigt försiktig med vad jag lägger mycket pengar på och de här är för mig vääääldigt mycket pengar för lite hårgrejer. Nåväl!
 
Så jag kom nästan precis hem. Gick faktiskt inom Ö&B en snabbsväng också och då hittade jag sugrör som jag så gärna vill ha till lime-drinkarna så nu är jag nöjd och redo för sommaren (; 
 
Och när jag då kom hem ville jag mest bara lägga mig i sängen, men nyss ringde dem som skulle hämta soffan och dom kommer snart så tänkte väl passa på att fixa så allt går snabbt när dem väl kommer hit. När dem lämnat mig ska jag inte röra en pinal mer. Eller jo kanske mat för magen börjar bli hungrig. Sen ska jag dyka rätt ner i sängen och bara chilla resten av min lediga dag. Puuuuh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0