Söndagen 22 Juni.

Midsommar helgen börjar glida mot sitt slut nu. Det har varit en bra helg, dock tycker jag vädret kunde varit lite bättre. 
 
I fredags jobbade jag till halv sex sen åkte jag raka vägen hem och fixade till mig i racer fart innan jag åkte ut till Oxviken och firade midsommar med Joakims släkt. Kom lagom till maten så började äta, under kvällens gång blev det en del snack, lite sing-along, beerpong, skratt och tårta. Vid tolv tider så åkte jag hem då jag var helt slut efter min arbetsvecka. 
 
Igår åkte vi till Oxviken nästan direkt efter att vi gått upp. Åkte och hämtade Joakims bil och snackade lite. Sen blev det hämta hem en pizza på vägen hem som vi senare delade framför något tv-program. Sen la vi oss och powernapade innan vi skulle vidare på en examenfest hos Joakims kusin. Åt god mat, tittade på fotboll, snackade lite om gårdagen och hade trevligt. Sen åkte vi ut till Holmöbrygga en stund och jag agerade chaffis medan Joakim drack lite med sina kompisar. Blev lite kallt men någon timme hann vi med där innan det stängde. Körde sedan hem och åt lite mat och små snackade innan vi somnade.
 
Nu har jag vaknat lite tidigare än Joakim. Trodde dock eftersom jag inte ställt larm och att vi somnade fyra i morse att klockan skulle vara sen eftermiddag nu. Tack och lov inte. Ingenting speciellt planerat idag så jag antar vi kör en lugn dag idag. Vila upp sig så man är redo för sin sista vecka på jobbet innan man går på semester. Okej jag har sista måndagen i juni också innan min semester är här. Sen första helgen på semestern kommer lillebror, lillasyster och Hillevi upp ett par dagar och det ser jag verkligen framemot. Sen blir det en liten tripp ner till Skåne för min del också. Då måste jag efter alla mina drömmar åka till Ullared, jag har extrem craving efter det. Vet egentligen inte varför. Tycker det är kul att gå runt där även om jag inte skulle handla speciellt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0