Lördagen 15 April.

Tog en ordentlig sovmorgon till typ halv elva innan jag gick upp och vaknade till liv i duschen. Sen började vi städa lite smått och fixa med maten. Förutom familjen i huset så har även syrran, brorsan, Hillevi, morfar och morbror Mats kommit på middagsbesök. 
 
Jag, syrran, brorsan och Hillevi håller på att diskutera vår resa vi ska göra i sommar. Asså gud vad jag längtar till vi ska åka iväg, jag har ju inte varit utomlands sedan jag kom tillbaka till Sverige efter mitt år som reseledare. Detta året precis som jag bestämde mig vid nyår blir ett resande år. Två weekend resor ska göras och en sommar semester. Detta året kommer jag ta mig tid att göra roliga saker som jag kan samla på mig i roliga minnen arkivet i hjärnan ;) 2017 året jag började leva igen. 
 
Dagen började med grön mark och regn. Nu snöar det så många stora flingor att det hunnit lägga sig på vissa ställen. Jag som åkte ner till Skåne med orden i huvudet att jag skulle ta mig till värmen så möts man återigen av snö. Nej jag vill ha vår, sol och värme nu! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0