Godkväll.

Fredagkväll och jag njuter av kvällen på soffan med serier. Jag har för första gången gjort vegetarisk lasagne och den var så otroligt god.
 
 
Jag stekte skivad zucchini & aubergine i olja och kryddade med lite salt.
Kokade upp krossade tomater med en grönsaksbuljong, peppar, salt, chilipulver och lite vitlökspulver.
Jag varvade detta med färska lasagneplattor som jag delat i smalare bitar och philadelphiaost.
Översta lagret toppade jag med skivad mozzarella och ett lager med creme fraiche som jag kryddat med chilipulver, tomatpuré, salt och peppar. Toppade med riven ost.
In i ugnen i ca 35 minuter på 225grader.
 
Även smakat för mig ett nytt choklad, Crisp puffed rice and toffee. Hörde att den påminde om brejk som fanns förut. Kan hålla med om att de påminde om det, men måste nog ändå säga att brejk är godare. Hade gärna sett att de choklad kom tillbaka istället :) Har ännu inte provat den med nötter i.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0