Söndagen 18 Februari

Gårdagen var helt fantastisk! :)
Som sagt hämtade ju både Emma och Malin upp mig och bara det var en positiv överraskning, det blev god frukost/lunch tillsammans med macka, plättar, nutella, bär och bubbel. Riktigt bra start på en bra "födelsedag".
 
Dem hade ordnat med att vi skulle basta också, men där gick planen inte riktigt som tänkt för hur vi än gjorde fick vi inte igång bastun. Dock hade vi väldigt trevligt ändå. Ansiktsmasker och mer bubbel. Världens bästa tjejer de där! Så omtänksamma och så fantasifulla. En riktigt bra dag.
 
 
Tillbaka till lägenheten och vi fixade vid oss från myskläder till mer partykläder, smink och klackskor. Åt god mat, drack lite mer vin och bubbel samt baileys sen mötte vi upp några vänner till Emma och sen vidare ut. Blev lite dans, lite Estreet och sen en taxi resa hem.
 
Väl hemma tog känslorna över lite, ett fint meddelande från en vän fick mig att tänka på de jobbiga med flytten. Alkoholen är också ett medel som är bra på att öka känslorna, så då hamnade jag på hallgolvet ett tag och bölade lite över allt som jag kommer sakna. Efter de tvättade jag av allt smink, kokade lite nudlar och tittade på TV.
 
Idag har jag inte gjort mycket vettigt alls. Jag har mest legat på soffan och tittat på TV. Somnade lite på soffan också såklart. Sen kom Emma och Malin på snabb besök för att lämna mina saker  - så fick dem även se mitt kaos här hemma. Lite lådor överrallt och lite saker på golvet och några saker som är liksom klar. 
 
Till veckan jobbar jag kväll så mycket kommer nog inte hända, men jag är i stort behov nu att få klart allting. Nu behöver jag en spark i baken och bara få klart allt. Tvätta fönster - dammsuga - dammtorka - torka av alla golv. Det är mycket nu, men detta blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0