Lördagen 13 Januari.

Det är min arbetshelg, men tillskillnad från vanliga jobbhelger så fick jag faktiskt lite sovmorgon denna morgon då jag hade en annan teamledar-kollega som tog öppningen. Det var skönt med tanke på att jag var den som stängde kontoret igårkväll. Arbetsdagen idag har som vanligt rullat på. Hunnit med både administrativa saker och kört medlyssning. Kommer köra lite samma sak imorgon, lite mer varierad medlyssning dock.
 
Ikväll efter jobbet mötte jag upp Emma som stod och vänta på mig på hemmakväll. Vi gick till Kung Louie och käkade mat. Stenugnsbakad pizza och en av deras APA-öl, det smakade gott. Till dessert blev det lemonpie, aldrig smakat desserten enbart lemonpie drinken på Invito. Äta eller dricka, lika gott med de syrliga! Blev dock sprängmätt efter all mat och ville helst att någon skulle bära mig hem - ingen ställde upp, jag fick ta bussen.
 
Nu är jag nerbäddad i sängen och ska stänga ner datorn för idag och sova några timmar. 
Sedan årskiftet och min vistelse i Skåne har vinterkylan verkligen kommit till till norrland, biter sig fast i kinderna och låren ibland så imorgon kommer jag välja bort att gå till jobbet och ta en taxi istället. Bussarna börjar ju gå först efter jag måste vara på jobbet, och att komma sent för att ta bussen finns ju inte på världskartan - inte okej någonstans.
 
Så med detta sagt vill jag passa på att önska er alla en trevlig kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0