Måndagkväll/natt.

Natten är här i Thailand och det är dags för mig att sova efter en riktigt lång dag. Klockan 8 skulle min transfer till utflykten vara här, men det blev ungefär 30 minuter senare han rullade in framför hotellet. Resan vidare gick ganska snabbt och rätt som det var var vi framme vid uppsamlingen. Nästan direkt började ett svenskt par prata med mig och sen höll vi ihop hela dagen. Det var vi tre och resten var asiater på utflykten. Först åkte vi till en ö där vi fick möjlighet att snorkla en hel del, därefter gick vi i land så vi kunde åka traktor med vagn till vårt lunchställe. Efter lunchen hade vi lite tid kvar så vi tre gick ner till stranden och njöt av lugnet där nere i ca 1,5 timme. Vidare till nästa stopp där vi hade mer möjlighet till bad och sol , denna gången blev det inget badande för mig utan jag tog mig an skuggan och en öl istället. Och jag testade på fried ice cream som jag var tvungen att prova efter att ha sett flera ställen på gatorna här. Gott var det, och ganska coolt hur dom gör för att få fram glassen.

På vägen tillbaka till Phuket var jag helt slut i skallen, det blev en snabb transfer tillbaka till mitt hotell. Det var så skönt att få duscha av mig solkräm, salter från havet och svetten ifrån kroppen och därefter kröp jag ner i sängen och kollade på serier och halv sov lite. Vid halv åtta var det dags att göra mig redo för kvällen, därefter tog jag en tuktuk över till Marielle och Sebastian där kvällen började på deras balkong, sen drog vi vidare till two chefs en riktigt bra restaurang där jag åt plankstek - gud så gott det var och goda drinkar blev det också.

Efteråt delade vi på oss och jag tog en tuktuk hem igen och nu sitter jag här med avtvättat smink och redo för sängen. Det har varit en otroligt bra dag idag, och lång för att vara för mig. Imorgon ska jag möta upp Marielle och Sebastian igen och sen ska vi ut på nya äventyr. Spännande och se hur jag kommer hantera morgondagen, läskigt men kul samtidigt.