Tisdagen 20 Mars.

Igårkväll efter att jag senast uppdaterat er satt jag på balkongen och hann kanske läsa ett kapitel sen vart de lite väl mörkt ute. Så jag valde att gå in och fräscha till mig lite sen gick jag ut för att hitta någon bra restaurang. Jag hamnade på Mamma Mia jag valde thaimat för det var de jag var ute efter, och gärna något jag vanligtvis inte äter hemma (så som wokade nudlar med kyckling eller friterad kyckling med ris). Blev någon sweet and sour kyckling med ris, väldigt gott och till de drack jag en pina colada som första klunken påminde om typ en glass. God dricka och god mat. 
 
 
De jag dock kom på när jag satt där helt själv, är att just ut och äta mat är något jag inte tycker om att göra själv. Jag känner mig faktiskt obekväm när jag sitter där själv och nästan så jag känner att jag inte har där att göra, även om jag aldrig skulle tänka så om jag såg någon annan äta själv. Jag menar äta är något vi alla måste göra :)
 
På vägen tillbaka från restaurangen tänkte jag faktiskt ta en massage och jag hade hittat ett annat ställe jag tänkt ta istället, men där såg ganska fullt ut så jag gick förbi och istället knackade jag på precis utanför hotellet, men hon var upptagen med en egen kund och bad mig komma tillbaka en timme senare. 
 
När jag kom upp på rummet så hade jag pga för lite sömn, för lite vatten och lite värme/sol och alkohol ont i huvudet så jag valde att krypa ner i sängen med datorn för att titta på serier. Ja jag var lite kluven till om datorn egentligen behövde följa med, ville helst inte, men då jag inte kan sova själv utan serier igång var jag lite tvungen att ta med den. 
 
Jag sov inte jätte bra inatt pga att jag somnade direkt jag kom hem från restaurangen och vaknade sen ganska pigg vid 1 tiden. Jag var nog lite mörkrädd och inbillade mig att den där ödlan som jag sett längre bort i korridoren vid trappan skulle komma in i mitt rum och springa upp i sängen. Så ja jag nojade nog lite för mycket haha.
 
Hade tänkt gå upp redan vid nio, men jag snoozade till halv tio. Började med ett besök på 7 eleven för att köpa lite saker och sen gick jag mot stranden, stannade på vägen och åt frukost. Efter de har jag spenderat hela dagen på stranden. Eftersom jag legat under parasoll hela dagen utom de tillfällen jag doppade mig i havet trodde jag inte att jag fått någon färg. Återigen gör pappas ord sig påmind om hur han bränt sig trots han enbart varit i skuggan och lika så har nog jag gjort. Är lite rödflammig på benens framsida och lite vid axlarna och sen såklart lite i ansiktet. Jag som trodde jag skulle vara vit forfarande imorgon, jag som gått försiktigt fram för att inte bränna mig haha.
 
På vägen hem från stranden stannade jag till vid ett ställe och köpte med mig både annanas och mango hem, de är så sjukt mycket godare med frukt här och mangon var lika god som jag kom ihåg den. Söt, smakrig och mjuk. Mums!
 
 
Jag hade tänkt stanna här en dag extra för att slippa röra på mig, men dem ville ha mer betalt än vad jag betalade via nätet och jag inser att jag inte är så nöjd med rummet trots allt . Jag får handdukar som en gång var vita, men som nu är mest fläckiga. Jag får även skitiga lakan och jag hade nyss en myra på armen så nej jag tror jag beger mig neråt Paton, Karon eller Kata redan imorgon, jag orkar inte ens försöka pruta ner priset med andra ord. Känner mig trots allt stolt för att jag försöker - dock går de ju inte så bra för dem säger nej hela tiden haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Här får ni följa min vardag.
En vilsen skåning i norrland
och allting började med att
jag 2012 backpackade i Thailand,
blev reseledare och spenderade
sommaren på underbara Skiathos
och vintern i Egypten
Sen dess har jag försökt charma
norrlänningarna med både
min dialekt och dåliga humor.

Familjen är lite långt bort, så jag
skulle också vilja gräva bort
Skåne,fast av anledning att
sen fiska upp det hit till norr.

Jag förgyllar mitt liv med
tv-serier, spännande böcker,
resor till Skåne, nätshopping,
underbara människor och lite fest.

Börjat se glaset som halvfullt,
och livet blev genast ljusare.

RSS 2.0